De pers over zijn POËZIE
Roel Richelieu Van Londersele is onmiskenbaar romantisch door de individuele, op eenzaamheid gerichte subjectiviteit. Maar de verwoording verzinkt nooit tot gratuite gevoeligheid. De taal is secuur en puur. Deze verstilde poëzie is in haar genre een opmerkelijke prestatie van dichterlijke zelfbeheersing.
Nic van Bruggen p.p.
Over ‘Een mens op de bodem.’
Roel Richelieu Van Londersele snijdt in zijn jongste dichtbundel grote thema’s aan. Dat is een gevaarlijke onderneming, maar Van Londersele omzeilt met glans de klippen …
Hij maakt de verstandige én overtuigende keuze om de grote onderwerpen niet met Grote Woorden te lijf te gaan …
De bundel is hecht gecomponeerd en de sobere woordkeuze en de vrijwel consequent volgehouden stille stijl zijn bijna overal raak …
Hij is een dichter die de grote, klassieke thema’s op strikt eigen wijze te lijf gaat en sober en gespeend van sentimentaliteit een mooie bundel heeft geschreven.
Jos Joosten in Standaard der Letteren
De pers over ONZICHTBAAR
Londersele bouwt zijn plot meesterlijk op, weet duidelijk waarover hij schrijft en besteedt zorgvuldig aandacht aan de karakters van zijn personages.
METRO
Londersele heeft stijl en wil duidelijk meer schrijven dan zomaar een thrillertje.
DE MORGEN
De pers over HET LAATSTE LIJK
Londerse weet op meesterlijke wijze de spanning op te bouwen. De karakters van zijn personages zijn zorgvuldig uitgekiend.
LECTUURGIDS
De plot is niet alleen geloofwaardig, maar staat ook boven het niveau van een gemiddelde aflevering van Flikken of Witse. Het verhaal is goed opgebouwd en het gebruik van bestaande elementen en bekende personen creëert een gevoel van herkenning.
MENZO
Londersele brengt het rustig en dat geeft het geheel een zekere overtuigingskracht.
DETECTIVE & THRILLERGIDS
|